پیش از شروع تربیت شنوایی چه اقداماتی باید انجام شود؟
نوشته شده توسط : حكيمه رزمي

 قبل از شروع برنامه تربیت شنوایی، باید سمعک مناسب برای فرد تنظیم شده باشد. سمعک (یا کاشت حلزون) موجب افزایش قابلیت شنیده شدن صداهای گفتاری می شود. حساسیت شنوایی با تربیت شنوایی تغییری نمی کند اما این تمرین ها توانایی استفاده از صداهای در دسترس را بیشتر می کند.
اگر فرد بهترین سیستم تقویتی ممکن را دریافت کرده باشد، میزان مواد آموزشی که با او کار می شود، فزونی می یابد در نتیجه سودمندی آموزش افزایش می یابد.
توجه داشته باشید که لزوما هرچه قیمت سمعک بالاتر باشد، لزوما کیفیت آن و کارایی سمعک برای فرد بالاتر نیست. منظور از بهترین سیستم تقویتی، سمعک یا سایر وسایل تقویت شنیداری است که بتواند نیازهای شنیداری فرد را به نحو احسن تامین کند.
تربیت شنوایی به محرکات گفتاری و محیطی محدود نمی شود. برخی افراد دچار کم شنوایی ممکن است مشتاق آموزش هایی باشند که قدرت بازشناسی و احساس موسیقی را در آن ها فزونی بخشد.
به عنوان مثال، کاربران بزرگسال پروتز کاشت حلزون که قبل از این که شنوایی خود را از دست بدهند، به موسیقی علاقه داشتند، مایل هستند که پس از کاشت حلزون نیز مجددا به موسیقی گوش دهند.
اخیرا در برخی برنامه های کاشت حلزون، برنامه موسیقی درمانی در حال توسعه است و سودمندی این نوع برنامه برای افزایش لذت بخشی موسیقی تحت ارزیابی است.





:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: